Om sunt şi trăiesc
Mi-am găsit a mea menire
Şi de-aia grădinăresc.

miercuri, 28 septembrie 2011

Acoperişuri verzi

Despre verdele naturii (plante) este vorba, nu despre acoperisul vopsit verde sau tigla verde... Zilele trecute ma întrebam cum ar fi să avem, noi oamenii, pe acoperisul cladirilor, în loc de beton şi alte materiale artificial create, iarbă, flori şi de ce nu şi câteva legume.

Căutând ulterior pe internet am realizat că, da, chiar există oameni care traiesc sub pământul şi plantele de pe acoperişul caselor. Exista şi tehnologia punerii în practică a unui acoperiş cu adevarat verde.

Nu ştiu de ce, unii oameni, când văd verdele vopsit undeva, să zicem pe un telefon mobil, zic că-i ecologic. Cum poate fi telefonul mobil ecologic? Doar pentru ca are carcasa vopsită în verde? Cum poate fi un acoperiş, din tiglă vopsită în verde, ecologic? Să vopsim totul în verde poate ne ecologizăm de tot! Sunt ironic, desigur, însă sper eu, cu folos.

Am să ataşez câteva poze găsite pe internet cu acoperişuri naturale verzi.  Puteţi citi şi pe diverse site-uri cum ar fi http://www.natura-roof.com/ sau puteţi intra pe site-uri din strainătate, de exemplu http://www.greenroofs.org/.

"Dacă clădirile ar răsări brusc din pământ, precum ciupercile, ar avea pe acoperiş un strat de pământ şi plante." Acesta este începutul unui articol din revista National Geographic, unde puteţi citi mai multe. http://www.natgeo.ro/dezbateri-globale/mediu/9052-acoperisuri-verzi















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu