Om sunt şi trăiesc
Mi-am găsit a mea menire
Şi de-aia grădinăresc.

luni, 7 mai 2012

Prin gradina, episodul unu

Astazi nimic neobisnuit prin gradina, in schimb peste mine a dat o leneveala neasteptat de neobisnuita. Acum ploua. Dupa cateva rafale de vant, in sfarsit a venit si ploaia. Am avut vineri grindina, iar acum, dupa 3 zile, gradina incepe sa-si recapete vigoarea.

Totul este verde, pasarile au inceput sa-si care diverse plante pentru a-si contrui cuiburile, insectele sunt prezente si ele, la fel si gandacii. Am o gradina fermecat de vie si colorata, spre nemultumirea celor care sunt obisnuiti cu totul ordonat si aliniat precum castarvetii in borcan. Si la mine e ordonat, sa nu ma intelegeti gresit, insa este o ordine normala, fireasca, aceasi ordine in care noi oamenii suntem peste tot in lume. Romani nu sunt numai in Romania si nici rosii nu sunt numai pe stratul cu rosii.

Am facut poze prin gradina si in episodul urmator le voi posta, cu explicatiile aferente.

Si daca-mi permiteti, am un anunt de facut: Ofer salata, frunze de macris, rasaduri de rosii, varza, varza de Bruxelles,  flori de pai, galbenele, craite. Salata am ma multe tipuri: italiana verde, italiana rosie, iceberg, creata verde, creata rosie, rucola si bineinteles salata traditionala verde cu numele ei latinesc lactuca sativa. Rasadurile de rosii sunt timpurii de diverse soiuri, varza - deocamdata de vara.

Nu am foarte multe si deocamdata este un anunt local.

Gradina mea se afla in comuna Jebel, judetul Timis, la 24 Km de Timisoara. Si mai am un anunt de facut: vreau sa cunosc oameni pasionati de gradinarit ecologic, permacultura, agricultura sustenabila, agricultura biodinamica - orice metoda, tehnica, de a face sa creasca plante din pamant fara a face rau acestuia si celor din jur este bine-venita.

Sfarsitul primului episod.
Va continua...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu